V rokoch 1952 a 1953 vyvíjala TATRA Kopřivnice transportér,
ktorý mal do maximálnej možnej miery zachovať pôvodnú nemeckú konštrukciu Hkl-6p
(Sd.Kfz.251). dva prototypy boli odskúšané v roku 1954. Vozidlo nevyhovovalo
požiadavkám armády, preto sa pokračovalo vo vývoji. Nové vozidlo bolo zvrchu
kryté, lepšie pancierované a vybavené strieľňami. Veliteľ disponoval otočným
príklopom s možnosťou lafetácie guľometu. Vozidlo bolo prijaté pod názvom OT-810.
V roku 1958 pridelili výrobu Podpolianskym Strojárňam v Detve. Celkovo bolo
vyrobených okolo 2000 kusov.
Vozidlo OT-810 je ľahký obrnený kolesovopásový transportér. Korba je
zvarená z valcovaných oceľových plechov a poskytuje ochranu proti ručným zbraniam
a črepinám z granátov. Vozidlá s filtroventilačným zariadením poskytovali ochranu
proti ZHN. Celá korba bola uložená na mohutnom obdĺžnikovom ráme.
V prednej časti bol umiestnený vzduchom chladený vznetový osemvalcový
motor TATRA T- 928- 3. Za ním bol priestor pre posádku, ktorú tvoril vodič,
veliteľ a desať vojakov. Vodič a veliteľ sedeli vedľa seba v prednej časti.
Obidvaja mohli používať čelné a bočné priezory. Veliteľ disponoval otočným
príklopom s možnosťou lafetácie univerzálneho guľometu 7,62 mm vz.52, neskôr
vz.59. Za vodičom a veliteľom sedeli v smere jazdy dvaja vojaci. Ostatný sedeli
na laviciach po stranách proti sebe. Vozidlá s filtroventilačným zariadením mohli
prepravovať menej vojakov, lebo filtoventilácia bola pomerne rozmerná a zaberala
značnú časť pravej strany bojového priestoru. Vstup do vozidla umožňovali
dvojkrídlové dvere na zadnej časti. Strop bol krytý dvojkrídlovými dverami ktoré
sa otvárali do strán. Streľbu z vozidla je možné viesť cez strieľne, ktoré sú na
bokoch a zadných dverách. Vozidlo je možné riadiť volantom (s typickým sklonom
ako u Sd.Kfz. 251) alebo pákami na smerových brzdách.
Predná náprava je odpružená listovými perami a olejovými tlmičmi.
Kolesá sú bezdušové, plné. Pásový podvozok sa skladá z ozubených hnacích kolies,
pojazdových a napínacích kolies. Tie majú pogumovaný obvod a sú odpružené torznými
tyčami. Vozidlo môže ťahať príves s hmotnosťou do 3000 kg.
Ďalšie používané verzie boli veliteľsko-šábné vozidlo, spojovacie vozidlo
OT- 810/R2, sanitné vozidlo, stíhač tankov OT- 810D.
OT-810D
Podvozková časť bola zachovaná bez zmeny. Zmenená bola zadná časť
korby a vnútorné usporiadanie bojového priestoru. Ten bol zhora otvorený, spredu
a zboku chránený tromi pancierovými štítmi, ktoré sa dali sklápať. Štíty chránili
hrnú lafetu s bezzáklzovým kanónom vz.59. Spodná lafeta kanónu bola uchytená
v bokoch transportéru. V prípade potreby bolo možné celý zbraňový komplet
jednoducho demontovať z vozidla, na spodnú lafetu nasadiť kolesá a použiť ako
štandartný bezzáklzový kanón.
Kanón mal kaliber 82 mm. Rýchlosť streľby bola 6 rán/min. Kanón bol
vybavený optickým zameriavačom PBO- 4K s trojnásobným zväčšením. Pre zástrel
kanónu sa používala spriahnutá zbraň ZH 59 kalibru 12,7 mm. Námer kanónu je -13°
až +25°. Odmer pri námere 0° bol 360°, pri námere +25° bol 60°.
Posádku tvorili vodič, veliteľ, mierič, nabíjač. Všetci sedeli
na sklopných sedadlách v smere jazdy.