Začiatkom šesťdesiatych rokov československá armáda modernizovala svoje tankové vojsko.
Zastaralé tanky T-34 boli nahradzované tankami T-54. S nástupom moderných tankov bolo jasné,
že mostné tanky na podvozku T-34 nebudú pri presunoch schopné držať tempo postupu vojsk. Preto
bolo rozhodnuté, že systém nožnicového výklopného mostu bude umiestnený na výkonnejší podvozok.
Tak vznikol projekt MT-54 s označením MOTÁK. S príchodom tankov T-55 a modernizovaných T-55A
vznikli na ich podvozkoch mostné tanky s označením MT-55 a MT-55A.
Základ vozidla MT-55A tvorí upravený tank T-55A. Z tanku bola odstránená
veža a strop bol prekrytý pancierovými plátmi. Na strope pribudli dva vstupné otvory
a niekoľko montážnych a kontrolných otvorov. Na čelnom pancieri boli privarené úchyty
pre vykladací mechanizmus. Za miestom vodiča a za motorom pribudli podpery zloženého mostu.
Oproti štandartnému tanku T-55A bolo zmenené rozmiestnenie vezenej výstroje a nádrží na blatníkoch.
Miesto vodiča zostalo zachované v ľavej prednej časti. Vpravo od neho
je miesto veliteľa. Medzi nimi je umiestnené ovládanie hydraulického systému, kontrolné
prístroje, rádiostanica R-123, filtro-ventilačný systém. V prednej časti bola umiestnená
predná palivová nádrž. Za vodičom a veliteľom je umiestnená nádrž pre olej hydrauliky
a schránka pre akumulátory. Za nimi je umiestnená stredná palivová nádrž. Vysokotlaké
hydraulické čerpadlá sú poháňané motorom vozidla.
Most tvorí zváraná priehradová konštrukcia s priečnymi a pozdĺžnymi výstuhami.
Povrch tvorí tzv. vozovka s pozdĺžnymi prelismy a priečnym zdrsnením.