V tridsiatych rokoch minulého storočia používalo talianske vojsko
tančíky CV33 a CV35 a tanky Fiat 3000 (kópia Renaultu FT). Tančíky mali slabé
pancierovanie a slabú výzbroj a Fiat 3000 bola zastaralá konštrukcia z doby
1. svetovej vojny. Preto armáda požadovala nový druh obrneného vozidla,
označeného carro di rottura, v podstate stredný tank. Firmy Fiat a Ansaldo
najskôr pracovali na svojich projektoch, ale neskôr začali spolupracovať
na spoločnom projekte a v roku 1935 bol predstavený prototyp tanku Fiat Ansaldo.
V roku 1938 bol skúšaný další prototyp, u ktorého boli zohľadnené skúsenosti
z vojny v Španielsku. Tank bol prijatý do výzbroje pod označením M11/39 a bolo
objednaných 100 kusov. Prvé kusy boli dodané armáde v lete 1939 a posledný na jar
1940. Výroba ďalej nepokračovala, lebo ho nahradil dokonalejší tank M13/40.
Trup aj veža boli nitované z pancierových plechov. V zadnej časti
bol umiestnený vzduchom chladený naftový motor Fiat S.P.A.8T s objemom
11 140 cm2 a výkonom 77 kW. Pojazdové ústrojenstvo
tvorilo na každej strane osem malých pojazových kolies. Nad nimi boli tri
podperné kladky. Napínacie koleso bolo vzadu a hnacie vpredu.
Posádka sa skladala z troch mužov. Vodič sedel vľavo, vedľa neho
sedel strelec a vo veži bol veliteľ. Každý člen posádky mal svoj vlastný vchod
do vozidla. Vodič mal výhľad z vozidla zabezpečený priezorom v čelnej stene.
Priezor bol chránený odklopným krytom so štrbinou.
Hlavnou zbraňou bol poloautomatický kanón Vickers Terni kalibru
37 mm. Kanón bol uložený v pravej časti čelného panciera. Toto uloženie
obmedzovalo odmer na 15° na každú stranu. Námer kanónu bol - 8° až + 12°.
Vo veži boli umiestnené vedľa seba dva guľomety Breda 38 kalibru 8 mm. Námer
guľometov bol - 13° až + 23° a odmer bol 360°.