GAZ-46



TECHNICKÉ ÚDAJE :
 Dĺžka4 930 mm
 Šírka1 740 mm
 Výška1 770 mm
 Rázvor2 300 mm
 Výkon motora40,5 kW
 Rýchlosť na ceste80 km/h
 Ceková hmotnosť1 850 kg

   GAZ-46 je obojživelný automobil, ktorý vznikol po druhej svetovej vojne. Jeho podobnosť s Fordom GPA nie je náhodná. Počas 2. Svetovej vojny dodali Američania ako vojenskú pomoc Rusom 9500 vozidiel Ford GPA. Po vojne bolo v Rusku bežné, že osvedčené typy zahraničných vozidiel boli okopírované, upravené a vyrábané bez akejkoľvek licencie. GAZ-46 je toho typickým príkladom. Jeho výroba začala v roku 1956.

   Technický popis

   Základ vozidla tvorí podvozok automobilu GAZ-69, ktorý patril v päťdesiatich rokoch do výzbroje všetkých armád Varšavsej zmluvy. Vodotesná pontónová karoséria bola zváraná z oceľového plechu. V prednej časti bol štvorvalcový vodou chladený zážihový motor s objemom 2112 cm2. Výfukové potrubie bolo vyvedené na pravej strane, vedľa krytu motora. Prevodovka bola trojstupňová s dvojstupňovou prídavnou prevodovkou a špeciálnou rozvodovkou pre pohon lodnej skrutky a vodného čerpadla. Zadná náprava bola poháňaná trvalo a redukciu bolo možné zaradiť iba pri zapnutom pohone prednej nápravy. Obidve nápravy boli tuhé a odpružené listovými perami. Boli poháňané kĺbovými hriadeľmi. Vo vode bol automobil poháňaný trojlistou vrtuľou. Zmenu smeru zabezpečovalo kormidlo umiestnené za lodnou skrutkou. V prednej časti karosérie bol vyklápací vlnolam. V zadnej časti karosérie boli dve 45l nádrže na palivo. Predné okno sa dalo sklopiť a v prípade potreby sa dala na trubkovú konštrukciu natiahnuť plátená strecha. Vozidlo mohlo prepravovať 5 osôb.

   Použitá literatúra
OFF ROAD č.5/2001; GAZ 46-kopie lepší originálu , autor: Ivan MACKERLE

  « SPÄŤ Fotoalbum »