S vývojom vozidla začala firma OTO Melara v 70. rokoch.
Konkrétnejšiu podobu vozidlo nadobudlo začiatkom 80. rokov. V roku 1986 boli
vyrobené tri prototypy. Počas nasledujúcich piatich rokov bolo vozidlo
niekoľkokrát upravované podľa požiadaviek talianskej armády. Potom nasledovalo
dlhé obdobie odkladov sériovej výroby. Napokon bola v roku 2000 na výstave
Eurosatory predstavená konečná podoba vozidla pre taliansku armádu, ktorá v tom
istom roku prevzala prvé vozidlá.
Základná koncepcia vozidla sa nijako nelíši od väčšiny BVP. Vodič
sedí v ľavej prednej časti vozidla a vedľa neho je priestor s pohonnou
jednotkou. V strednej časti je dvojmiestna otočná veža. V zadnej časti je
priestor pre pechotu.
Korba a veža sú vyrobené zo zliatin hliníka. Odolnosť panciera možno
zvýšiť prídavnými plátmi z ocele alebo kompozitných materiálov, ktoré sa na
základný pancier prichytávajú skrutkami. Vozidlo je vybavené systémom ochrany
proti ZHN, ktorý je zabudovaný do klimatizácie. V priestore pohonnej jednotky a
posádky je protipožiarny systém. Priestor pre pechotu ja uzavretý sklopnou rampou,
v ktorej sú dvere so strieľňou a pozorovacím okienkom. V zadnej časti vozidla
sú na každej strane dve strieľne s pozorovacími okienkami.
Vozidlo je vyzbrojené kanónom Oerlikon KBA kalibru 25 mm s ktorým
je spriahnutý guľomet MG42/59 kalibru 7,62 mm. Kanón má námer -7,5°
až +60°. Výzbroj je umiestnená v dvojmiestnej elektricky ovládanej veži HITFIST.
Významnou súčasťou výzbroje vozidla je protitankový systém TOW. Na každej strane
veže je umiestnené jedno chránené odpaľovacie zariadenie s námerom -7,5°
až +30°. Na veži je umiestnených tiež osem vrhačov zadymovacých granátov.
Vozidlo je vybavené systémom riadenia paľby DNRS. Strelec má k dispozícii
denný/nočný stabilizovaný zameriavač s laserovým diaľkomerom. Veliteľ má pre pozorovanie
v rozsahu 360° k dispozícii šesť periskopov umiestnených na streche.
Pohonnou jednotkou vozidla je preplňovaný šesťvalec IVECO s medzichladičom
vzduchu. Motor s automatickou štvorstupňovou prevodovkou sú usporiadané tak, aby bola
možná ich rýchla výmena v poľných podmienkach.