VCC-80 DARDO



TECHNICKÉ ÚDAJE :
 Dĺžka6 700 mm
 Šírka3 000 mm
 Výška celková2 640 mm
 Výška korby1 750 mm
 Svetlá výška400 mm
 Bojová hmotnosť23 500 kg
 Výkon motora382 kW
 Maximálna rýchlosť na ceste70 km/h
 Dojazd na ceste600 km
 Posádka3+6

   S vývojom vozidla začala firma OTO Melara v 70. rokoch. Konkrétnejšiu podobu vozidlo nadobudlo začiatkom 80. rokov. V roku 1986 boli vyrobené tri prototypy. Počas nasledujúcich piatich rokov bolo vozidlo niekoľkokrát upravované podľa požiadaviek talianskej armády. Potom nasledovalo dlhé obdobie odkladov sériovej výroby. Napokon bola v roku 2000 na výstave Eurosatory predstavená konečná podoba vozidla pre taliansku armádu, ktorá v tom istom roku prevzala prvé vozidlá.

   Technický popis

   Základná koncepcia vozidla sa nijako nelíši od väčšiny BVP. Vodič sedí v ľavej prednej časti vozidla a vedľa neho je priestor s pohonnou jednotkou. V strednej časti je dvojmiestna otočná veža. V zadnej časti je priestor pre pechotu.
   Korba a veža sú vyrobené zo zliatin hliníka. Odolnosť panciera možno zvýšiť prídavnými plátmi z ocele alebo kompozitných materiálov, ktoré sa na základný pancier prichytávajú skrutkami. Vozidlo je vybavené systémom ochrany proti ZHN, ktorý je zabudovaný do klimatizácie. V priestore pohonnej jednotky a posádky je protipožiarny systém. Priestor pre pechotu ja uzavretý sklopnou rampou, v ktorej sú dvere so strieľňou a pozorovacím okienkom. V zadnej časti vozidla sú na každej strane dve strieľne s pozorovacími okienkami.
   Vozidlo je vyzbrojené kanónom Oerlikon KBA kalibru 25 mm s ktorým je spriahnutý guľomet MG42/59 kalibru 7,62 mm. Kanón má námer -7,5° až +60°. Výzbroj je umiestnená v dvojmiestnej elektricky ovládanej veži HITFIST. Významnou súčasťou výzbroje vozidla je protitankový systém TOW. Na každej strane veže je umiestnené jedno chránené odpaľovacie zariadenie s námerom -7,5° až +30°. Na veži je umiestnených tiež osem vrhačov zadymovacých granátov. Vozidlo je vybavené systémom riadenia paľby DNRS. Strelec má k dispozícii denný/nočný stabilizovaný zameriavač s laserovým diaľkomerom. Veliteľ má pre pozorovanie v rozsahu 360° k dispozícii šesť periskopov umiestnených na streche.
   Pohonnou jednotkou vozidla je preplňovaný šesťvalec IVECO s medzichladičom vzduchu. Motor s automatickou štvorstupňovou prevodovkou sú usporiadané tak, aby bola možná ich rýchla výmena v poľných podmienkach.

   Použitá literatúra
ATM č.10/2000; DARDO-nové italské BVP

   Linky
  ARMY-TECHNOLOGY
  FEDERATION OF AMERICAN SCIENTISTS

  « SPÄŤ Fotoalbum »