B-1 Centauro bolo vyvinuté konzorciom IVECO-FIAT/OTO Melara podľa
požiadavkou talianskych ozbrojený síl ako náhrada zastaralých tankov M-47. Prvé
sériové vozidlo bolo vyrobené v roku 1991. Vozidlo je určené pre boj s obrnenou
technikou a na vykonávanie prieskumu. Vozidlo Centauro poslúžilo ako základ pre
obrnený transportér VBC.
Vozidlo má oceľovú pancierovú korbu s motorom v prednej časti.
Pohonnou jednotkou je preplňovaný vznetový motor IVECO 6VTCA. Automatická
prevodovka IVECO má päť stupňov vpred a dva vzad. Vozilo má poháňané všetky kolesá,
pričom prvá, druhá a štvrtá náprava sú riaditeľné. Zavesenie náprav je typu
McPherson s hydropneumatickými tlmičmi. Konštrukcia kolies umožňuje núdzový dojazd
aj v prípade úpného úniku vzduchu z pneumatiky. K dispozícii je aj centrálne
dohusťovanie pneumatík.
Vozidlo má nízku trojmiestnu vežu s lafetovaným kanónom kalibru 105 mm.
Veliteľ má k dispozícii panoramatický denný zameriavač, v noci môže použiť
noktovízni prístroj alebo na monitory sledovať obraz zo strelcovho termovízneho
zameriavača. Strelec má k dispozícii ešte stabilizovaný denný zameriavač
s laserovým diaľkomerom. Tretím členom posádky vo veži je nabíjač. Doplnkovú
výzbroj tvoria dva guľomety kalibru 7,62 mm a osem vrhačov dymových granátov.
Vozidlo môže byť vybavené blokmi dynamickej ochrany.
VBC CENTAURO
Vozidlo konštrukčne vychádza z typu B-1. Boky korby dostali prídavné
pancierovanie, ktoré čiastočne prekrýva kolesá druhej, tretej a štvrte nápravy.
V zadnej časti sú na každej strane dve strieľne. Motorový priestor a miesto vodiča
v prednej časti zostali nezmenené. V zadnej časti je priestor pre šesťčlenný
výsadok. Veliteľ a strelec majú svoje miesto vo veži HITFIST 25, ktorá je prevzatá
z pásového vozidla DARDO.
V roku 2000 bola predstavená verzia VBC s vežou HITFIST 60/70. Veža
je dvojmiestna a je v nej inštalovaný kanón kalibru 60mm. Táto verzia nemá
na bokoch korby strieľne.