Korba vozidla je zvarená z oceľových pancierových plechov. Čelo
odoláva strelám kalibru 14mm a boky strelám kalibru 7,62mm. Dno je odolné voči
účinkom protipechotných mín. Vodič vozidla sedí vpredu na ľavej strane a vedľa
neho je miesto veliteľa. Za nimi je v oddelenom priestore pohonná jednotka
vzduchom chladený vznetový desaťvalec Deutz. Za motorovým priestorom je priestor
pre prevážanie osôb. Vozidlo je vybavená hydropneumatyckým pružení, ktoré
umožňuje meniť svetlú výšku v rozsahu 450mm. Pri jazde na ceste sú poháňané iba
dve vnútorné nápravy a v teréne všety štyri. Predné dve nápravy sú riaditeľné.
Vozidlo je obojživelné, pohon zabezpečujú dve lodné skrutky v zadnej časti vozidla.
Vozidlo je vybavené klimatizáciou a filtrami proti bojovým otravným látkam.
Základná verzia vozidla má označenie AF-40-8-1. Druhá verzia vozidla
označená AF-40-8-2 má výkonnejší dvanásťvalcový motor Deutz umiestnený v zadnej
časti. AF-40-8-1 sa vyrába v niekoľkých verziách:
- Obrnený transportér, ktorý umožňuje prepravu 11 osôb alebo 3500kg nákladu.
- Verzia pre boj s obrnenými vozidlami je vyzbrojená bezzálkzovým kanónom M40 kalibru 106mm.
- Mínometná verzia s vežou 120AMS s mínometom kalibru 120mm.
- Bojové vozidlo pechoty s dvojmiestnou vežou s kanónom M242 BUSHMSTER kalibru 25mm.